Viktig information om nya rutiner och produktblad hos Eurofins Environment
Bäste kund,
I vår ambition att ständigt arbeta med förbättringar, inte minst gällande vår arbetsmiljö, har vi tagit fram nya rutiner samt produktblad för att förenkla för dig som kund och för vår personal. Vi vill därför uppmana er att läsa igenom informationen på vår hemsida som avser:
Hantering av ändring av befintlig beställning
Från och med 2022-08-01 har vi infört rutinen att en lagd beställning är en bindande beställning på dess innehåll. Detta kommer att gynna dig som kund då vi fullt ut kan fokusera på vår kärnverksamhet, d.v.s. att analysera era prover och leverera provsvaren enligt beställd svarstid. Det kommer inte vara möjligt att förlänga svarstiden eller ta bort beställda analyser i framtiden. Ifall det önskas göra justeringar i beställningarna i efterhand på övriga ärenden, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för hanteringen. Läs mer om detta i vårt produktblad.
Hantering av tilläggsbeställning
Vi har tagit fram en rutin för hantering av tilläggsbeställningar på arkiverade prover. Prover i arkiv som ska analyseras ytterligare kommer att debiteras med en framplockningsavgift, och registreras med en specifik kod för ändamålet (SL2KJ). Pris för detta återfinns på vår hemsida alt i ert avtal/prislista och kommer att börja gälla 2023-01-01. Mer info finns här.
Märkning av väskor vars innehåll kan innebära en arbetsmiljörisk
Vi vill påminna om att väskor innehållande prover som kan innebära en arbetsmiljörisk för vår personal eller utrustning på labbet ska märkas upp med en särskild etikett. Etiketten kan beställas via vår emballagesida eller skrivas ut här . Läs mer om vilken typ av prover som ska märkas samt ytterligare information om märkning på hemsidan . Om rutinen ej följs förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för ompaketering.
Stort tack för visad förståelse!